ELHYD | História
15067
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15067,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1200,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-14.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

História

2017

100. výročie výročia CLARK.

2016

Pridáva sa nová ponuka vozidiel GTS20-33 pre dieselové a LPG vozidlá.

2015

Spoločnosť CLARK rozširuje svoje skladové série o rozsah CC.

2014

Nový paletový vozík a vysokozdvižný vozík SX a PX plus vysokozdvižný vozík SRX.

2014

CLARK Europe otvára svoje nové sídlo v Duisburgu / Nemecku.

2012

CLARK rozširuje svoju elektrickú sériu a zavádza GEX40-50.

2011

Zavedenie elektrického vlečného traktora CTX40 / 70.

2010

Spoločnosť CLARK rozširuje svoju sériu GEN2 a zavádza vysokozdvižné vozíky LPG a dieselové vozidlá C40-55.

2008

Svetová premiéra dvoch elektrických vysokozdvíhacích vozíkov - model GTX a GEX, ktoré sa okrem iného vyznačujú výborným polomerom otáčania.

2007

Nové sídlo spoločnosti na starom mieste pôsobenia :CLARK EUROPE, s.r.o. sa sťahuje do pôvodného sídla v Mulheim an der Ruhr.

2007

90 rokov inovácie!!!CLARK vysokozdvíhacie vozíky oslavuje 90-narodeniny.

2006

2006 TMX/EPX Séria:Kompletné prestavanie elektrickej rady na 100% AC. CLARK reaktivuje výrobu v Severnej Amerike pre vyvolené modely.

2005

Zavedenie novej konštrukčnej rady GEN2. Boli ponúknuté zdvíhacie vozíky s nosnosťou 1500 – 2000 kg so vzdušnicovým alebo bandážovým obutím.

2004

V septembri sa otvára nová spoločnosť CLARK EUROPE , s.r.o. v Duisburgu (Nemecko).

2003

CLARK oslavuje 100-té narodeniny pod novým strešným koncernom Young-An Hat Company a venuje sa úlohám vyrábať tie najspoľahlivejšie zdvíhacie vozíky.

2002

Nová štvorkolesová elektrická rada EPG 20/30 so vzdušnicovými pneumatikami bola predstavená v Azií a v Európe.

2001

Dovoz novej stavebnej skupiny GEN 2. Boli ponúknuté zdvíhacie vozíky s nosnou silou od 2000 – 3500 kg so vzdušnicovým alebo bandážovým obutím.

1998

Preberanie od kórejského výrobcu Samsung. CLARK Material Handling bol zapísaný a bola zariadená nová fabrika v Changwon Korea s rozlohou 29.000 m2.

1997

CLARK oslavuje výrobu 1 000 000-tého zdvíhacieho vozíka. CLARK je vo svete prvý výrobca, ktorý pracuje podľa najvyššej certifikácie ISO 9001.

1990

CLARK ako prvý ponúkol s každým zdvíhacím vozíkom pre vodiča bezpečnostný povrazec.

1983

CLARK bol a je vo vedení pri vývoji jazdných prepínacích systémov. Bolo vyvinuté bezpečnostné sedadlo s ochranou a krytia chrbta. Taktiež bol vyvinutý bezpečnostný pás, ktorý držal vodiča pri prevrátení vozíka na mieste. Toto sedadlo bolo ako sériová súčasť pre zdvíhacie vozíky poháňané spaľovacím motorom. CLARK ponúkol na trhu pre všetky stroje paletu na dovybavenie, aby bol tento patent všeobecnej bezpečnosti k dispozícii pre každého výrobcu zdvíhacích vozíkov.

1982

Ako prvý výrobca zdvíhacích vozíkov ponúkol CLARK strešný ochranný rám pre stojaco vedené stroje.

1976

Bol vyrobený 500.000-ci zdvíhací vozík CLARK.

1972

CLARK ponúkol prvý napäťovo prepínací elektrický zdvíhací vozík. Táto technológia môže realizovať rozdielne výkonové stupne prispôsobené na momentálne použitie.

1967

CLARK ako prvý výrobca zdvíhacích vozíkov sériovo zaviedol pre sediaco vedené stroje ochranný rám vodiča.TW bol vyvinutý ako prvý 3-kolesový zdvíhací vozík s veľkou manévrovacou možnosťou a bol ponúknutý trhu.

1956

CLARK vyvinul prvý dvojitý zasúvací T – nosič zdvíhacieho zariadenia. Táto inovovaná časť výrazne zlepšila stabilitu zdvíhacieho zariadenia.

1952

CLARK ako prvý výrobca zdvíhacích vozíkov ponúkal školiaci program pre vodičov.

1945

Európa dosiahla prvý zdvíhací vozík CLARK

1943

CLARK ako prvý výrobca zdvíhacích vozíkov použil na strojoch výstražné a bezpečnostné nálepky

1941 - 1945

V roku 1939 mala manufaktúra CLARK produkciu viac ako 500 strojov. V štyroch rokoch vojny bola výroba strojov približne 23500 ks v každom roku a v podniku sa vyrábalo v troch pracovných smenách. CLARK v tomto čase sám pokrýva 90% amerických vládnych požiadaviek

1942

CLARK stavia prvý elektricky poháňaný zdvíhací vozík Carloader, ktorý može byť nasadený na kompletnú pracovnú smenu. Pre vojnu bola jeho výroba posunutá na rok 1945.

1928

Zavedenie výroby Tructieru ako predchodcu moderného zdvíhacieho vozíka CLARK

1927

CLARK vyvinul Clarktor, ako prvý 4-kolesový ťahač s benzínovým pohonom a s ťažnou silou od 1050 do 6000 kg.

1924

DUAT slúžil ako základ pre vývoj prvého zdvíhacieho vozíka s benzínovým pohonom.

1923

CLARK stavia DUAT ( do this, do that ). Prvý benzínom poháňaný 3-kolesový zdvíhací vozík s ťažnou silou 750 kg.

1920

V priemysle bol nasadený zdvíhací vozík s hydraulickým systémom a s nosnou silou 2000 až 5000 kg

1917

Výrobca náprav CLARK vynašiel prvý zdvíhací vozík pre vnútropodnikovú prepravu materiálu. Návštevníci podniku boli úžasne prekvapený prednosťami, ktoré tento nový vehikel dokáže a objednávajú si zdvíhacie vozíky pre vlastnú potrebu. V roku 1918 bolo vyrobených 8 ks zdvíhacích vozíkov a v roku 1919 bolo už vyrobených a predaných 75 ks zdvíhacích vozíkov.

1903

Zakladanie CLARKU ako dodávateľa automobilov